Tel. 574 987 112
więcej informacji

Dane kontaktowe
Agencja Reklamowa Media Design
ul. Tysiąclecia 14A

NIP: 684-243-21-40
REGON: 180941007

tel. 574 987 112
e-mail: biuro@mediadesign.pl

0,00 zł
rozwiń koszyk
Koszyk jest pusty
Produkty w koszyku (5)
Wyślij zamówienie

Kategorie

Sublimacja

Sublimacja

Sublimacja jest niezastąpioną techniką jeśli projektowany wzór składa z wielu kolorów i przejść tonalnych, wymaga dokładności oraz realistyczności, a także zależy nam, aby nie pękał, był odporny na ścieranie, pranie oraz nie reagował na warunki atmosferyczne. Sublimacja może być stosowana do nadrukowywania obrazów i tekstu na gadżetach reklamowych np. podkładkach pod mysz, kubkach, ręcznikach, ściereczkach do okularów czy też koszulkach i bluzach z tkanin o wysokiej zawartości włókien poliestrowych, a także na metalu czy drewnie. Warto tu jeszcze dodać, że nadruk sublimacyjny na ubraniu przepuszcza powietrze, więc znakomicie sprawdzi się również na odzieży sportowej.

Sublimacja, czyli nadruk, który nie wydaje się być nadrukiem

Pomijając definicje teoretyczne, w praktyce sublimacja jest procesem chemicznym, w czasie którego pod wpływem bardzo wysokiej temperatury tusz sublimacyjny, czyli barwnik, wnika w strukturę wybranego poliestrowego materiału zabarwiając go. W termoprasie, podczas dociskania wzoru do materiału, barwnik zmienia swój stan skupienia ze stałego na gazowy. Zmiany zachodzą również w materiale, w którym włókna poliestrowe otwierają się i przyjmują barwnik. Takie działanie powoduje, że przenika on do wnętrza tkaniny zamiast osadzać się na jej powierzchni. Włókna ponownie zamykają się, gdy działanie wysokiej temperatury ustaje. W efekcie mamy wyrazisty nadruk na tkaninie, który w dotyku wcale nie sprawia wrażenia nadrukowanego.

Jakość i wyrazisty detal

Sublimacja pozwala, na niemal fotograficznie, odwzorowanie grafiki w skali 1:1. Można ją łączyć również z innymi technikami znakowania. Warto tuż też dodać, że grafika najefektywniej odbija się na białej lub innej jasnej tkaninie. Wykonując nadruki sublimacyjne na tkaninach kolorowych, konieczne staje się wybranie wzoru o odcieniu znacznie ciemniejszym niż odcień tkaniny, na której drukujemy. Trzeba przy tym pamiętać, że biały kolor z projektu przy druku przybierze kolor tkaniny. Tak więc, sekret idealnego nadruku polega na tym, aby znaleźć taki projekt, który będzie doskonale współgrał z kolorem tkaniny na którą ma zostać naniesiony.

Technika ta nie wymaga ponoszenia kosztów przygotowalni, dlatego jest opłacalna zarówno dla niskich, jak i wysokich nakładów. Na jej cenę wpływają jedynie wielkość pola zadruku oraz łączny nakład zamówienia.

Poliester to najlepszy partner dla sublimacji

Wadą lub zaletą – w zależności od potrzeb – jest fakt, że sublimacja najlepiej sprawdza się na tkaninach poliestrowych. Można wykonywać nadruk tą techniką na tkaninach mieszanych, należy jednak pamiętać, że im mniejsza zawartość poliestru, tym bardziej stonowane będą barwy nadruku, czyli nie będą one miały tej samej wyrazistości, co barwy obrazu nadrukowanego na tkaninie z czystego poliestru.

 

Sublimacja – podsumowanie

- Nadruk sublimacyjny wykonuje się już od 1 sztuki zamówienia,

- Grafika naniesiona sublimacją jest niezwykle trwała. Nadruk nie niszczy się ani w pralce ani w zmywarce, jest też odporny na warunki pogodowe,

- Sublimacja umożliwia wysokiej jakości nadruk full color łącznie z przejściami tonalnymi,

- W nadruku sublimacyjnym nie ma białego koloru. Biały kolor z projektu zawsze przybierze barwę przedmiotu na który jest naniesiony,

- Sublimacja najlepiej wygląda na polimerach, czyli produkty naturalne takie jak np. ceramika, metal, drewno muszą być pokryte specjalną warstwą polimerową umożliwiającą wykonanie nadruku; natomiast druk sublimacyjny na tekstyliach najefektowniej wygląda na materiałach sztucznych /poliester, PES/ lub posiadających w swoim składzie poliester.

 

 

Informacja o przetwarzaniu danych po 25 maja 2018 roku.

§ 1

§ 2

§ 3